Paylaş

En güzel gezimiz olan Bursa gezimiz den bahsetmek için sabırsızlanıyoruz arkadaşlar. Otostopla Eskişehir’den bu sefer üç kişi olmak üzere yola çıktık. Otostopta bir sıkıntı yaşamadan Bursa’ya vardık. İşin bundan sonrasında biraz marazlar yaşadık. Çünkü sağolsun tırcı abi bizi yanlış yerde indirmiş. Metro kullanıp Mudanya tarafına gidilen durağa ulaşmak zorunda kaldık ama Bursa ulaşım konusunda gerçekten pahalı ve sıkıntılı arkadaşlar. Hazırlıklı gitseniz iyi olur açıkçası. Mudanya tarafına gitmek için otobüsler var normal kart satın alıp gidebiliyorsunuz. Biz de aldık ve yola çıktık. Vardığımızda normalde Eşkel Plajı’na gidip orda kamp atmayı planlıyorduk ancak bir anda karşımıza beklemediğimiz bir durum çıktı. Tanımadığımız bi adam bize bağ evini açmak istedi. Önce tedirgin olduk ama samimiyetine inanıp kabul ettik. Hasan Abi’yle işte böyle tanıştık. Biz aslında çok bişey beklemiyorduk ama gerçekten doğanın içinde o kadar huzurlu bi evi vardı ki fotoğraflarda gördüğünüz o evin bahçesi. Elinden gelenin fazlasını yaptı bizim için. Bizimle kalmadı evi bize bırakıp gitti.

Mudanya’da görülmesi gereken yerlerden biri olan Mütareke Evi var arkadaşlar onun dışında sadece yürümek için ideal bi yol var. Ertesi gün Tirilye’yi görmek için yola çıktık aslında dolmuşlar var ama biz yine otostop tercih ettik. Gerçekten Bursa’da asıl mevzu Tirilye dostlar! Sokakları o kadar güzel ki gezmeye doyamadık. Taş Mektep denilen çok eski bir yapı var görmenizi tavsiye ederiz. Abdülmecit zamanında yapılmış bu binanın şimdilerde kültür merkezine dönüştürülmesi planlanıyormuş.

Tirilye’nin sözcük anlamını biz de gidince öğrendik. “Üç Papaz” anlamına geliyormuş. Biliyorsunuz Bursa’nın zeytini ve zeytinyağı meşhurdur. Dolayısıyla Tirilye’de de her yerde zeytin ve zeytin ürünleri elde edebileceğiniz dükkanlar mevcut.

Ayrıca yiyecek konusunda tavsiye vermek gerekirse Tirilye’nin sahil kısmında bulunan balık ekmek büfelerinde balık ekmek yemenizi kesinlikle öneririz. Bursa gezimiz Hasan abinin candan ev sahipliği,Tirilye gezimiz ve hava koşullarının beklediğimizden iyi olması ile güzel geçti. Eğer gitmeyi düşünüyorsanız Gölyazı’ya da mutlaka uğrayın a dostlar biz uğrayamadık. Bir sonraki gezimiz okulların tatil olması nedeniyle ne yazık ki baya gecikecek. Kucak dolusu sevgiler 🙂

Daha geniş kapsamlı Trilye ve Mudanya gezi rehberi için TIKLAYINIZ

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here