Paylaş
Balıkesir'de kamp yapılacak yerler ve gezilecek yerler

Balıkesir denince aklımıza hemen Kaz Dağları’nın gelmesi çok normaldir. Çünkü Kaz Dağları doğa tutkunları ve seyyahlar için mükemmel bir doğa harikası olarak bilinir. Balıkesir’e daha önce yolu hiç düşmemiş arkadaşların ilk boş vakitlerinde mutlaka uğramalarını tavsiye ederim. Balıkesir’de 4 gün kamp yapmama ve sürekli gezmeme rağmen gezimi tamamlayamadım.

Kaz Dağları demişken, Kaz Dağları Balıkesir’den Çanakkale’ye kadar uzanan ve 1774 metre rakımı olan muhteşem bir dağ olarak biliniyor. Bizde Balıkesir Edremit yolu üzerinde bulunan İvrindi’yi geçtikten sonra rotamızı Küçükşapçı Köyü’ne doğru çevirdik. Küçükşapçı’da yaklaşık olarak 2 saat yürüdükten sonra Kaz Dağları’nın eteklerinde kendimizi bulduk. Mükemmel bir doğa vardı. İnanır mısınız geyikler, tavşanlar ve binbir türlü hayvanlar. Yabani hayvanlarla karşılaşmak bile mümkün olabiliyor. Siz yürürken geyikler ve ceylanlar sizin yanınızdan geçiyor. Henüz doğası sadece köylüler tarafından biliniyor. Balıkesir’de kamp yapılacak yerler olarak Kaz Dağları’na komşu olan her yerde kamp yapabileceğinizi söyleyebilirim 🙂

Kaz Dağları’nın Balıkesir eteklerinde 2 gün kamp yaptıktan sonra yolumuzu sahil ilçelerine doğru çevirdik. Edremit, Bandırma, Gönen, Ayvalık, Burhaniye, Kaz Dağları Milli Parkı, Avşa ve Cunda Adası’nı gezme imkanımız oldu. En hayran kaldığım yerlerden birisi ise Kaz Dağları Milli Parkı oldu. Yeri gelmişken şunu da söylemeliyiz ki, Balıkesir’de hemen her yere otostop ve şehir içi dolmuşlarla gidebilirsiniz.

Ayrıca Cunda Adası’nı da mutlaka görmelisiniz. Dünyanın 7 harikasına ben 8. harikayı da Balıkesir’le eklemiş oldum diyebilirim.

Balıkesir mükemmel bir doğaya sahip. Denize girmek için ise Ayvalık ve Burhaniye tercih edilebilir. Fakat Burhaniye’de saat 15:00’dan sonra denizde dalga olduğunu söyleyebiliriz. Biz 2 gün Kaz Dağları’nda kamp yaptık, 2 gün de Burhaniye’de sahilde çadır kurduk. Görevlilerle herhangi bir sorun yaşamadık. Balıkesir’e yolu düşecek arkadaşlar yorum kısmından bizlere merak ettiği her şeyi sorabilir 🙂

Kaz Dağları’nın haritasına göz atmak için aşağıdaki haritayı kullanabilirsiniz 🙂 İyi bloglar, iyi kamplar diliyorum millet 🙂

9 YORUMLAR

• Burhan Bey merhabalar. Şuan Mehmetalan Köyü’nde kamp yapmak için de campingler var fakat kuytu köşelere giderek kampınızı herkesten uzaktan bir köşede yaparsınız. Kaz Dağları’nda kamp yapmak şu sıralar yasaklandı, campingler haricinde.

1. Merhaba , biz 6 kafadar kış kampı planlıyoruz bütçemizde ücretli yerlere pekte el vermiyor ücretsiz yer varmı balikesirde acaba yada uygun yerler?

2. merhabalar biz kaz dağların da kamp yapmayı düşünüyoruz ormanda kimsenin olmadığı uzak bi yerde çadır kurucaz ve size bi kaç sorum olucak 1. ağaç kesmek yasak mı 2.ateş yakmak yasak mı

• Ormanda gelişi güzel kamp kurmak yasak. İşletmelerde kamp yapabilirsiniz. Mehmet Alan Köyü veya Ayazma taraflarını tavsiye ederiz. Endes Camping tercih edebilirsiniz. İşletme içinde ateş yakmak serbest. Kuru ağaçları toplayabilirsiniz.

3. merhaba bende 5 günlük bir gezi düşünüyorum balıkesir ile ilgili peki anlattığınız yerlerde insanlar açısından bir sorun çıktımı hırsızlık vb. kötü davranışlar

4. Merhabalar biz 3 arkadaş yakın zamanda otobüsle Edremit’e gidip oradan kazdağlarına geçmeyi düşünüyoruz arkadaşlarımdan biri otostop olayına güvenmediğinden otostop çekemiyoruz ne gibi ulaşım araçlarını önerirsiniz edremit otogardan akçay, altınoluk, kazdağları gibi yerlere nasıl geçebiliriz ve önerdiğiniz ücretsiz kamp alanları nelerdir? şimdiden teşekkürler 🙂

• Merhabalar o bölgelerde otostopu tercih edebilirsiniz. Kamp alanı olarak Akaleos Camping’i tavsiye ederiz. Veya orman içinde ücretsiz kamp yapabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.